Jak pracuji
Důvěra
Vzájemná důvěra je v terapeutickém vztahu alfou a
omegou celého procesu. Buduje se postupně při jednotlivých
setkáních, důležitý je zážitek úspěchu.
Vzájemný respekt
Pracuji s respektem k aktuálním dovednostem dítěte
a jeho speciálním potřebám. Také vycházím z aktuálních
potřeb a přání vás, rodičů.
Porozumění
Rozumím obavám dětí z toho, „co se bude zase
dít“ a chápu obavy rodičů, kteří se strachují o komplikace
ve vzdělávání svých dětí.
Pozitivní motivace a zážitek úspěchu
Jsem si vědoma toho, že mnohé děti, které ke mně s rodiči
přicházejí, prošly řadou vyšetření, která jim z mnoha
důvodů nebyla příjemná. Svou roli sehrává strach z toho,
že je někdo bude nálepkovat diagnózami, kterým vlastně vůbec
nerozumí a bude upozorňovat a klást důraz na to, co je na nich
„špatně“. Mou snahou bude maximálně využít dovednosti,
které má dítě plně osvojené k tomu, aby mohlo být úspěšné
a aby se mohlo bez nátlaku a důraz na výkon posouvat dál.
Otevřená komunikace
Společně s vámi rodiči, hledáme způsob, jak co
nejefektivněji využít schopnosti dítěte k tomu, aby se ve
škole cítilo úspěšné. Pracuji s vědomím toho, že rodiče
jsou ti, kteří mají o svém dítěti nejvíce informací a žádný
odborník ho nemůže znát lépe než oni sami. Jsem otevřená
komunikaci se školou a poradenskými zařízeními při koordinované
péči o něj.